Sommar höst vinter och vår

Kommer ni ihåg sommaren? vad skönt allting är och avslappnat. Alla blir som björnar som helt plötsligt går i ide under vintern och jag är inget undantag där inte. Jag älskar vintern, speciellt när det är såhär ute, snö och några härliga minus grader som gör träden så vackra, sverige är verkligen vackert. Ännu mer älskar jag sommaren och de få härliga månaderna den är här. Så vackert, så härligt.

Konstigt hur jag har lärt mig att uppskatta, stanna upp titta och ta in det jag ser och bara känna lycka över något så enkelt som is och snö på träden, eller när man går hand i hand med solen i ansiktet. Det bubblar i hela mig. Och jag vet att till våren kommer alla glada skratt, tjocka jackor glöms bort och ersätts med tunna koftor. Den första tussilagon kommer träden blir gröna och gruset sopas bort ifrån gatorna så att barnen ska kunna gå barfota.

Jag älskar årstider, skulle kunna skriva så mycket mer jag älskar med snön, solen, gräset träden, vattnet,löven som faller, ALLT. Men det ska jag inte.


Eran sentimentala Emelie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback