SÖndagsmys med Tutt

Nu är jag äntligen hemma, eller okej jag har varit hemma ett tag nu. Planet blev tillslut försenat 3 timmar men jag kom ju iallafall hem. Visst är jag trött, planet bjöd på film,läsande och alldeles för många tomma platser så jag gick iväg och la mig över två flygstolar för att läsa. När jag var tillräckligt uttråkad och tyckte att jag läst klart skulle jag gå  tillbaka till min famlij men what the fuck palla att alla har somnat. Alla på planet sover eller nästan alla iallafall. Jag låter dom sova och går tillbaka med min filt och kudde igen för att även jag försöka sova. Blundar, rycker hastigt till som om någon tog ett fast grepp om mig och bara ruskar. Ögonen öppnas hastigt men ingen är där. Det är som vanligt bara en såndär du-missar-ett-trappsteg-och-rycker-till-innan-du-somnar-grej. men nu har tröttheten gått över till övertrötthet och jag kan inte ens försöka sova längre. Jag vred på mig, bläddrade i tidningar och allt som kan tänkas. Äntligen såg jag pappas huvud sticka fram ovanför sätena han tittade på mig och vinkade glatt. Äntligen en till som var vaken! Från den stunden gick flygresan som om jag åkt på en räkmacka eller hur man nu säger.

För att kortfatta resan bestod den av dåligt väder, två dagars skitbraväder, shopping på marknaden, fika hos turkar i en affär (nu förstår ni nog inte vad jag menar men jag orkar inte heller förklara), många glassar, mycket mat och nu är jag jävligt trött på min familj!

Jag åkte iallafall hem för att sova efter flygturen och sen väcks jag av Tove som vill träffa mig och gå en promenad som vi pratat om att vi ska göra i flera dagar nu. Sagt som gjort så klädde jag på mig och gick iväg. Efter promenaden som innehöll en update om vad som hänt i veckan gick vi hem till henne för att fika,kasta lite boll och skvallre något mer. Just nu sitter jag i mitt rum med nerdragna rullgardiner och ska snart sova. Mitt rum ser ut som ett bombområde. Jag har saker överallt, och inget är där det borde vara. Men jag är iallafall glad över att vara tillbaka i Sverige, jag har saknat att kunna luta mig över kranen och bara dricka några klunkar efter att jag borstat tänderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback