En ledig dag på en långhelg och vad gör man?

Sooover eller iallafall till klockan halv tio, sen låg jag vaken och stannade i sängen till halv ett, jag såg tv eller okej jag låg inte i sängen till halv ett men nästan kanske. Då hade helt plötsligt halva dagen gått och jag var så otroligt galet sugen på choklad, lillesyster och jag tog därför moppelina ner till ICA jag köpta kladdkaka och choklad. Dessutom en mjukglass med gott strössel på som jag snällt skulle ge till pappa den skulle hållas i handen hela vägen bara för att jag är s snäll. Efter ungefär halva färden började glassen smälta, jag skrek, blev kladdig och skrattade. Min lillesyster som också körde vände sig om och ville se allt som hände där bak och svängde samtidigt. Moppelina var någon centimeter ifrån att hamna i diket innan jag började skrika, livrädd att jag skulle ligga där i skogen med trasiga kläder och en glass utsmetad över hela mig. Men som tur var fick hon kontroll över moppelina igen och jag hade bara fått litegrann glassås över jackan.

Idag har far och jag varit mycket aktiva med att städa vnden, det finns verkligen hur mycket skit som helst där uppe men ven roliga minnen från när man var liten.  Vi hann inte ens med hela vinden eller rättare sagt vi orkade inte mera.

Det är helt sjukt vad det känns som söndag idag, halva veckan har på något sett redan gått, det vill säga resten av veckan kommer springa iväg.  Snart börjar alla tisdagens tv-program och jag sitter redan här med kladdkakan som jag fick kriga för.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Fan då, den som såg så fin ut :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback