En flitig besökare av tippen

Nu är det inte alls många dagar kvar tills skolan slutar och jag är ett steg närmare studenten, just nu känner jag mig verkligen inte redo att ta studenten och tur är väl det att det är ett helt år kvar. Jag är så orolig att jag bara ska sitta hemma och inte hitta ett jobb. Aldrig flytta hemifrån och typ allmänt ruttna! Hjälp! Jag behöver få tankarna på annat.

Men dagen som varit vaknade jag alldeles för tidigt så jag la mig och läste klart min bok. Jag erkänner jag har blivit en riktig nörd! Sen jag va i turkiet har jag löst fem böcker, ja FEM!Jag som annars inte är någon speciell bokmal men det ligger väl i familjen. Men det är sommar och sånt hör sommaren till, sitta utomhus och läsa i solen, fast iofs så satt jag inte ute imorse utan låg kvar i sängen så jag kunde höra radion samtidigt.

Jag kom iallafall iväg till skolan i tid fastän att det regnade och blåste, men jag var glad ändå. I skolan började kaoset och vi skulle ha vårat personalmöte, Gunnar var sjuk den jäveln! Vi fick därför ändra hela manuset och plötsligt blev jag gunnar, vi köpte kakor och lånade kaffebryggarkannan från personalrummet för att det skulle likna ett riktigt möta. Alla grupper var verkligen jätteduktiga och evelina hade bakat sockerkaka som hon bjöd hela klassen på, jag bara älskar fikastunderna vi har i klassen! MEn iallafall så sög jag, jag tappade bort mig och fick hitta på egen text på ett ställe, FUCK Vad sa jag egentligen var dte enda som ekade i mitt huvud under de sekundrarna. Vad är det egentligen som gör att jag tycker att det är så jobbigt att göra bort mig? Äh, skitsamma det bara är så.

När jag kom hem fick pappa och jag ett ryck för vi hade otroligt tråkigt, så vi började städa vinden efter en kvart hade vi tröttnat men ändå tömt jävligt mycket så vi fyllde hela bilen med skräp och åkte iväg till tippen. Jag tvingade pappa att åka till rusta så jag kunde köpa en lotion, där åt vi även grillad korv och fortsatte därefter till Plantagen, fan vad de stället är tråkigt. Vi gick runt i en evighet för att leta efter en blomma som vi skulle ge till farmor som morsdagpresent. Jag slog in den "fint" i ett blommigt papper. De va en solros förresten!

Nu är jag hemma och har precis tittat på en film, bajs mysigt om man ens kan säga så?

image113
Såhär blir det när jag gör ett försök att göra den gråa vardagen lite roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback