Mycket, mycket mer

Jag hann hem och hann inte till överraskningen så jag beslöt mig för att då gör dte ju inget om jag kommer några timmar sent och kanske inte alls. Dagen har varit så hektisk, när jag kommer till jobbet och ska låsa upp dörrarna till butiken så funkar inte låset. Det har hakat upp sig totalt, nu börjar paniken komma känner jag men behåller ändå lugnet hyfsat. Men ett förbi passerande par ser att jag är i smått panik och frågar om jag behöver hjälp. Mer än gärna tar jag emot deras hjälp men dom fixade det inte heller, jag tackar för hjälpen och fortsätter fumla med låset. Inget funkar hur jag än gör, nu kommer en annan gubbe som har stått på avstånd och sett mig hela tiden. Han är hjälpsam och vill också försöka inte heller han klarar av det. Paniken blir större och större jag såg mig själv stå där klockan tio (det är då vi öppnar) utanför affären gråtandes med fullständig panik. Jaja, nu fick jag väl ta och ordna de här, öppningen ska ske om 40 minuter och jag har en massa att göra innan. Jag tar ett varv i centrum för att hitta en väktare som kan gjälpa mig med dörren, han kommer snällt med mig och berättar om hans morgon som också innebar öppningsproblem, han skulle öppna ala dörrar i centrum. Hans kort fungerade inte, jaja men tillslut hämtade han en annan av sina vänner då inte heller han kunde få upp dörren. Den här mannen hämtade en kniv och låssmörja eller vafan det heter man smörjer låset med. Han fick upp dörren tack och lov för det! Under den här tiden hann jag också ringa min chef, väcka henne och ha fullständig panik. Hon lugnade ner mig och allt ordnade sig ju tillslut. Nu kom jag in i butiken och kunde börja städa, ordna och sådär. Hade hur mycket som helst idag då det var löningshelg och modevisning i centrumet. Jobbade över en och en halv timme för att det var så mycket. Jag missade med det bussen och var tvungen att sitta på jakobsberg station i 50 minuter. Men då lyckades jag gå till terminalkiosken och köpa en magnus mandel, den var himmelskt god och en klick eftersom jag missade att köpa den igår. Ett av de bästa nummrena på länge faktist. Tanken var ju att jag skulle på överraskningen direkt efter jobbet men jag känner mig hur äcklig som helst plus att jag jobbade över så jag missade liksom hela överrasknings momentet. Nu har mina föräldrar gäster och dom har en massa små ungar som skriker och är jobbiga så jag försöker hålla mig på mitt rum.  Får väl se hur kvällen blir för min del.

Juste det var ett väldigt falskt alarm om mobilen, det enda som kom var några böcker vi hade beställt samtidigt. Jaja bättre lycka nästa gång va!

Kommentarer
Postat av: grodannisse

stackars dig men det gick ju bra:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback