Måndag du underbara måndag

Idag är det måndag och som varje måndag har jag sovmorgon till klockan kvart över tio. Och bara för att jag/ vi är så lata så kommer vi alltid tio minuter försent varje måndag. Vi orkar aldrig gå ifrån havlavägenbussen och sitter därför och väntar på stationen i tjugofem minuter på att bussen som går hela vägen ska komma. Denna varma vårdag så fick vi för oss att vi skulle köpa glass för att fördriva tiden eller okej jag var sugen på glass och övertalade dom andra att vara snälla mot mig och också äta glass. Så vi vandrade bort mot Pressbyrån till våran förskräckelse så var alla glassar en eller två kronor dyrare mot en annan affär. Ska inte alla GB-glassar kosta likamycket överallt? Ja, de trodde iallafall jag och speciellt om dom tilloch med sätter ut priser på glassarna på dagens metro baksida. Jaja, life goes on och jag köpte den nya roliga girlie-glassen, den var söt och rosa men smakade konstgjort och inte speciellt gott. Men iallafall när jag ätit upp glassen fanns det en massa glitter i pinnen som jag använde för attg kriga mot tove med, men hon krigade tillbaka och vi blev party av allt glitter. Vi satt iallafall på en bänk i solen tills bussen kom och körde oss till skolan. Vädret gör mig alltid på bra humör och därför flöt väl skoldagen på helt okej. När skolan var slut så blev dagens promenad en promenad upp till stationen i värmen, helt underbart! Jag promenerade tilloch med utan jacka eller den hände där fint på min väska och hade därför bara en kofta på mig. När jag kommit till stationen hoppade jag på tåget och skulle möta johanna i sumpan eller hon skulle hoppa på tåget där. Det var en evighet sedan jag såg henne sist, men vi hade iallafall en helmysig dag på stan. Den började på donken då båda var hysteriskt hungriga, mat mat. Efter donken fortsatte vi för att shoppa johanna provade jeans och jag var rådgivare, sen bar det av till hm, en till hm, indiska och det nya souk som var underbart. Jag såg en massa fina saker men köpte ingenting där, däremot hittade jag ett underbart halsband med en glass på och en ny mascara då min nästan är slut. Jag har också kommit fram till att jag ska investera i en bra fondation nu när min hy har blivit sämre och behöver luftas och sådär. När vi kommit ut från indiska orkade vi verkligen inte, vi hade ont i fötter och armar och ingen av oss var alls på shopping humör. Väldigt ovanligt men vi avbröt därför shopping turen och gick tillbaka till donken för att fika innan vi åkte hem.


När ja var påväg hem och hade gått av bussen värkte mina fötter och därför tog jag av mig skorna och gick barfota, ja det var iskallt och jag ångrar att jag gjorde de. Mina fötter frös och ingen hade sopat bort gruset sen gick jag in i skogen för att gena. Vid det här laget var fötterna redan så smutsiga och värkte så mycket att jag inte tänkte på annat utan började springa och skutta över ett litet gupp. Väl hemma upptäckte jag att sjalen var borta, behövde jag verkligen gå ut igen för att leta? den här gånge med vinterskorna på fötterna sprang jag iväg, samma väg som jag kom och inte långt ifrån huset var sjalen, tur! Nu är jag hemma och ska väl vila en stund kanske, jag är iallafall lite arg på blogg.se för stunden orkar inte ens kommentera händelsen.


Kommentarer
Postat av: grodannisse

wää. vad kul:D du äter ju på donken varje dag. riktigt tjockt:D

Postat av: Ricki

sa någon glass?
Fråga Ricki ;)

2007-03-26 @ 23:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback