Första måndagen i skolan efterf lovet

Idag började jag inte skolan förrän vid tio tiden men vaknade ändå vid 7, så jag gjorde mig iordning och hoppades på att tiden skulle gå. När jag till slut var färdig upptäckte jag dock att det var 1 timme och 10 minuter kvar tills jag skulle gå iväg till bussen så jag tänkte ha mysigt och äta en riktig frukost. Hade tänkt att baka scones och bjuda över vännerna på frukost men dom är ändå så trötta så jag struntade i det och lagade pankakor till mig själv istället. Jag är verkigen ingen talang på att vända pannkakor, utan stekte dom som klumpar. Ska nog se om jag hinner baka scones på onsdag, så kanske mina vänner kan komma på frukost. Men nu har jag iallafall slutat skolan för idag och innan jag for hem åkte jag till jobbet för att lämna en nyckel. Prövade lite kläder men hittade inget jag ville köpa. Råkade åter igen gå förbi bull-gubben och köpte fyra stycken. Bull-gubben förgyllde min dag genom att säga att jag alltid är så glad och ler jämt. Jag tycker om människor som verkligen tar sig tid för att ge någon annan komplimanger och inte bara struntar i att säga det, jag försöker dock bättre mig själv på den fronten. Snart måste jag plugga men ska innan det, tända ljus, göra en hårinpackning, ansiktsmask, tappa upp ett bubbelbad, sätta på mysig musik och bara slappna av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback