Om du fick chansen att läsa boken om ditt liv, skulle du då slå upp den och läsa?

Jag har sådan ångest så in i helvete, vad ska jag egentligen göra efter att jag har slutat skolan? vad ska jag jobba med? kommer jag att stanna på ett ställe hela livet? Jag vill ta mig fan redan utvecklas!

Jag undrar verkligen hur mitt liv kommer se ut bara fem år framöver. När man tänker tillbaka 2 år hur mycket som har förändrats, människor man umgås med att bara ens vardag är helt förändrad. När jag har tagit studenten börjar jag ett nytt liv, eller ett nytt stadie på mitt liv. Jag kommer antagligen att utvecklas och ta mer ansvar. vad fan tror jag egentligen!? att jag ska bli värsta politik kärringen efter studeneten? Jag kan bli vad fan som helst, just nu är jag rädd vilket som! Jag vill inte sluta skolan.

Ända sedan jag gick i fyran har jag inte velat göra annat än att sluta skolan, börja jobba och tjäna egna pengar. När jag nu är så nära är det de sista jag vill. Jag vill gå till skolan varje dag, sitta ute på lektionerna skvallra och skratta, jag vill ha mina vänner nära mig varje dag så jag kan veta allt som händer i deras liv och dom allt som händer i mitt. Jag vill inte ta studenten, jag vill inte bli vuxen! Att bara kunna komma hem när skoldagen är slut och vänta på att någon lagar mat, höra en röst ropa MAATEN ÄR KLAAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback