Påååsklov!

Oj, nu ringer väckarklockan och jag måste verkligen gå upp, orkade inte duscha igår kväll så nu är jag tvungen att gå upp en halvtimme tidigare än beräknat. Jaja vad kan man göra jag får väl skynda mig in i duschen så jag kan ta det lugnt och kolla på mycket mer än musli. Snabbt in i duschen och efter gårdagens miss med rakningen struntade jag i att raka benen idag, piinsamt men jag orkar inte bry mig. När jag är färdig med allt är det dags för frukost och jag märker till min förvåning att det är 40 minuter kvar tills bussen går. Jag får väl se hela mycket mer än musli idag kanske men nej nej jag får en masa överenergi och städar rummet istället. 40 minuter senare står jag vid bussen och väntar på T som tur är hann båda med bussen. Väl i skolan känns det onödigt att vara där, det snackas mycket om vi verkligen ska stanna hela dagen men de blev så ändå. Dagen till ära hade vi lektioner i bildsalen och det utnyttjade vi till fullo, eftersom vi har världens bästa kiosk-gubbe så målade vi ett gladpåsk kort till honom, och ja glad det blev han så vi handlade glass. På svenskan spelade vi teater, Romeo och Julia jag blev utnämnd till Romeos vän, just nu kommer jag verkligen inte ihåg vad han hette men de va nog något jättefint. Det var väldigt roligt och underhållande och det var mindre än halva klassen där det gjorde att det verkligen var roligt att spela teater, jag tycker om min klass mer och mer för varje vecka.


Äntligen var skolan slut, nu var det påsklov och det firades med en farväl macka i kiosken eftersom att vi inte kommer få hans mackor på dagarna den här veckan. Men iallafall nu skulle jag ju bara åka till jobbet och jobba några timmar. Färden dit blev lång och jobbig men rolig och underhållande. J och T var på varandra usch va dom tycker om varandra alldeles för mycket. Men iallafall så när vi står och väntar på tåget så kommer en tjej ja hon kanske är min ålder fat hon ser läskig ut, hennes ögon hänger litegranna eller ja dom har en ilska i blicken som ingen annan har. Hon tog upp sin telefon, riktade den emot oss och vad f*n gör hon!? Ska hon ta kort på oss tänkte jag och lyfte på tidningen som jag stod och läste, tjejerna mitt emot oss märkte samma sak och ropade efter henne att sluta men hon bara log på itt äckliga sätt och sa "neej". Jag mår dåligt bara av att tänka på det men tillslut kom tåget och jag kunde börja min resa till jobbet. När jag var framme oc börjat jobba så kommer jag ut och det står en tjej och tittar på mig, vad bekanta dom där ögonen verkar tänkte jag men fortsatte pyssla med mitt, så när jag vände mig om nästa gång var hon borta. Lala, jag fortsatte vika kläder när någon ropar på mig från ett provrum och behöver hjälp när jag kommer fram är det hon, det var hon som stod där bakom mig hon från tåget hon med mobilen hon med ögonen hon den läskiga. Jag skyndade att hjälpa henne så att jag kom därifrån. Tillslut lämnade hon butiken och jag pustade ut, resten av dagen flöt på fint.

När jag slutat var det en halvtimme kvar till stägning, varför inte utnyttja tiden genom att prova kläder? Som jag ville, jag provade kläder och köpte lite hem fick idag en tunika med blommor på, en vit klänning?, ett par vita leggings, ett halsband och ett vitt baslinne följa med.Nu är jag hemma och har äta middag med mina föräldrar, ska väl snart gå och lägga mig eller något.


Kommentarer
Postat av: grodannisse

eeeuw vilken obehaglig tjej. slå henne!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback