Jag älskade bion och pågrund av det goda humöret kom jag hem med nya kläder

Dagen börjar med buss,tåg,buss. Den långa färden tar oss till tekniska museet där vi ska se cino4 filmen flyplanet eller vad den nu hette, kan också ha hetat något med fågel, människan och flygplanet. Jaja men när vi kom  till tekniska var det en timme kvar och hur fördriver man tid på ett museeum där man kan kolla i roliga speglar så att man ser ut som en liten dvärg eller en lång jävel, åka rutcshelkana och göra andra roliga experiment som antagligen annars är till för mindre barn. Jo man låtsas att man är liten och åker kana, testar om man kan dra sin upp sin egen vikt med armarna. Visst var det roligt en liten stund men sen tröttnade jag och ställde mig i kön till bion för att få de bästa platserna, tipset kom från damen i receptionsdisken. De absolut bästa platserna fanns i mitten på rad två. Bion var bäst, stolarna rörde sig, vatten sprutades, hästar sparkade sina hovar i rumpan på en. Det  ar en tråkig film med alldeles för mycket fakta men annars var det jätteroligt. Efter bion tog klassen bussen hem och J och jag bestämde oss för att ta en tur på stan. En snabb tur var det tänkt, det började dåligt men det var bara för att våra magar var tomma så vi gick och åt. Sen gick det betydligt mycket bättre och jag hittade en klänning som jag känner mig lite osäker på, två armband, en kofta, en blommig tunika och sen jordgubbar för tio kronor. Jag borde inte få ha pengar jag blir bara helt fattig. Men iallafall när vi shoppat klart tog vi tåget hem och med rena turen fick vi sittplatser på det smockfulla tåget.

Eftersom att tåget var försenat hade bussen redan gått och jag saknade mina kollegor på gina så jag tänkte gå dit och se hur det gick för dom. Där hittade jag ett par leggings och hjälpte till lite med att städa. Men nu är jag iallafall hemma och borde öva på provet men jag tittar på top model istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback