Dagen innan påsklov

Idag hade jag pyttelite sovmorgon men vaknade ändå innan klockan ringde så det spelade ingen roll, jag gjorde en macka och åt den medans jag såg mycket mer än musli på teven. Men nu var det väl ändå dags att gå till bussen och som alla andra dagar den här veckan lämnade jag väskan hemma då mina axlar har tagit mycket stryk av att bära tungt hela dagarna. Usch jag hatar att inte ha med allt!Jag upptäckte nu att Mina ben var håriga och behövde rakas innan jag gick till skolan, så jag tänkte jag hinner ju inte gå in i duschen och raka mig jag får torr-raka. Aj fan, direkt efteråt smörjde jag in mig med en lotion, fan för att göra misstag. Men iallafall nu bar det av till skolan och varje onsdag måste jag ta halvavägenbussen för att inte den braiga bussen gårmen idag var den försenad och vi hann med helavägenbussen. Åh vad jag blir lycklig, en sådan liten sak kan förbättra hela min dag. Men tillslut kom jag iallafall till skolan den var chill idag, fick reda på att jag fick G i inköp och varuhanterings-provet som jag hade häromdagen. Hade egentligen ett poäng under G men bad så snällt att få G och det fick jag som tur var. Jag är stolt över mig själv!


När dagen var slut tog vi tåget hem och mötte J och M påvägen hem så vi stannade och pratade och blev sedan tvugna att springa till åka runt bussen. När jag kom hem så bestämde pappa och jag oss för att ta en power-walk den blev runt i viksö och jag gick sedan hem till malin för att hälsa på henne som igår kom hem ifrån sjukhuset. Hon såg ut att må lite bättre och hoppas att det är på bättringsvägen. När jag satt där kom jag på att jag behövde skynda mig hem för att äta middag och fixa mig, jag skulle ju på personalmöte på gina. Mötet innehöll kladdkaka med grädde, påskägg med nya trosor, ansiktmask och godis. Årets första påskägg kom ifrån Gina Tricot! När mötet var slut skyndade jag mig för att hinna med bussen där jag mötte en gammal klasskompis vi skvallrade lite och sedan var hon tvungen att gå av. Men dagen har iallafall varit het underbar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback